Kampaania #meieajakangelane julgustab vägivaldses suhtes olijaid abi küsima

Tänasest algas
kodanikualgatusena sündinud kampaania #meieajakangelane, mille eesmärk on anda
perevägivalla ohvritele jõudu ja julgust abi küsida. Kampaaniaga soovitakse
tõsta inimeste teadlikkust lähisuhtevägivallast, et abivajajaid ümbritseks
mõistmine ja toetus. Kampaaniat korraldavad MTÜ Naiste Tugi- ja Teabekeskus, sotsiaalkindlustusameti
ohvriabi ja turundusagentuur Havas.

“Perevägivald on varjatud kuritegu ja puudutab palju
rohkemaid Eesti peresid, kui me mõelda tahaksime. Nende arvude taga on paljude
ohvrite argipäev, mis on täis kannatusi. Iga juhtum on erinev, kuid on oluline
teada, et igast sellisest olukorrast on olemas väljapääs. See ei ole ühelgi
juhul lihtne, kuid see on olemas. Ka perevägivallajuhtumite järjest sagedasem
registreerimine näitab, et haiget saanu on ühel hetkel näidanud üles uskumatut
tugevust ja otsinud abi,” ütles president Kersti
Kaljulaid
. “Perevägivald ei ole iialgi pere siseasi. See on kõigi meie asi.
Mitte keegi ei tohi Eestis tunda, et ta on oma mures üksi. Nendes olukordades
on abi otsimine suurim vägitegu.”

„Perevägivald on kogu
ühiskonna tervise jaoks oluline teema, mis väärib tähelepanu. Mullu pöördus
Eestis lähisuhtevägivalla tõttu politseisse 11 217 inimest ning
registreeriti 3908 perevägivallakuritegu, millest seitse lõppes surmaga,“ ütles
MTÜ Naiste Tugi- ja Teabekeskuse tegevjuht Pille Tsopp-Pagan. „Soovime
anda vägivaldses suhtes elavatele inimestele teada, et nad pole üksi ning neil
on võimalik saada abi. Seetõttu on positiivse, toetava ja julgustava sõnumiga
kampaanial meie ühiskonnas oluline roll – näidata, et igaühel on õigus
vägivallavabale elule.“

Kampaania sõnum „Abi
küsimine on suurim vägitegu“ annab mõista, et kõige olulisem on teha esimene
samm ning küsida abi. Kampaania fookus on esimeses laines naistel, sest 82%
perevägivalla ohvritest olid möödunud aastal naised.

Perevägivalla ohvrid ja
nende lähedased saavad abi naiste tugikeskustest ja sotsiaalkindlustusameti
ohvriabitöötajatelt. Ohvreid nõustab ka selle aasta alguses avatud ohvriabi
tasuta kriisitelefon 116 006, mis on avatud ööpäevaringselt. Inimesed
saavad abi ja nõu küsida eesti, vene ning inglise keeles. Neid, kes ei soovi või
ei saa helistada, aidatakse ööpäevaringselt ja kolmes keeles ka veebivestluse
kaudu aadressil www.palunabi.ee.

Sotsiaalkindlustusameti
ohvriabi ja ennetusteenuste osakonna juhi Jako
Salla
sõnul on koostöö MTÜ-de, riigiasutuste ning teiste
organisatsioonidega väga oluline. „Nii nagu ei peaks ükski kannatanu tundma, et
ta on oma murega üksi, nii pole ka abistajad üksi. Igale olukorrale on olemas
turvaline lahendus. Seekordse kampaania erilisus peitub selles, et hea algatuse
autor ja elluviija on turundusagentuur Havas, kelle sõnum toetab ja julgustab
loodetavasti paljusid oma olukorrast rääkima ja abi küsima,“ lisas Salla.

 „Idee käivitajaks oli kevadel avalikkuses
lahvatanud lähisuhtevägivalla teema. Mõistsime, et meil on nii oskused,
kontaktid kui ka tahe vägivaldses lähisuhtes olevaid inimesi aidata,“ ütles
Havas Creative’i juht Kristi Jõeäär.
„Kampaaniasse panustada soovivate inimeste, ettevõtete ja organisatsioonide
leidmine on olnud lihtne. See on teema, mis ühendab ja puudutab,“ lisas Jõeäär.

Kampaania on tehtud pro bono: kõik osalevad
inimesed, organisatsioonid ja ettevõtted on loobunud 100% oma tasust. Algatuse sünnile
aitasid kaasa MTÜ Naiste Tugi- ja Teabekeskus, Sotsiaalkindlustusamet, naiste
tugikeskused üle Eesti ja seal
viibivad naised, turundusagentuur Havas, Eero Epner, Ivo Uukkivi, Mari-Liis
Lill, Kersti Heinloo, Laine Mägi, Marian Heinat, Britta Soll,
Ursula Ratasepp, Tatjana Kosmõnina, Tatjana Lavrova, Joosep Jürisson, Hendrik
Saks, Aivo Kallas (Kliff & Klaus Stuudio), Nele Raudik, Kristjan Saar, Ajar
stuudiod, MTÜ Julge Rääkida ja Sass Henno, Aleksander Valdmann, Jevgenia Värä,
Margarita Polokainen, LaMuu.

Reklaamide ilmumist
toetavad tasuta meediapindadega Eesti Ekspress, Eesti Päevaleht, Postimees,
Õhtuleht, Maaleht, MK Estonia, Õhtuleht Kirjastuse ajakirjad, Ekspress Meedia
ajakirjad, TV3, Kanal2, TVads, Sky Media raadiokanalid, AMB Grupi
raadiokanalid, Postimees Grupp raadiokanalid, JCDecaux, Clear Channel, Prisma
Net, Artdepoo.